Mjukglass!

Matte och jag, vi flydde fältet härom kvällen. Bara hon och jag!


Det är så härligt att få gå lite som man vill, utan att det är nån som hänger en i bakhasorna. Tyvärr är matte så långsam, att jag alltid får vänta in henne. Men, hon har två ben och jag har fyra, vad kan man vänta sig?


Den stora glassen tog matte...


Men gott var det ändå! Men jag fick inte äta upp allt, för matte sa att då kan jag bli dålig i magen.

Det var skönt att slippa ha de andra två små parasiterna med sig för en gångs skull.

När vi var på väg hem, började det mörkna jättefort, så husse kom och hämtade oss. Hela vägen hem är nämligen inte upplyst, så matte kan ha svårt att se en bit fram vad som händer. Men jag tror mest att det var för att husse var orolig för oss båda två, för det ränner runt en massa lustiga typer här omkring så här års.

Matte och ja, vi har det så bra.
Dessvärre blev man ju överfallen när man kom hem sedan, men det var okej, jag fick ju glass liksom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0