Varit på utställning... Igen...


Japp, jag fick första pris, men inget HP, så när jag fått min rosett var det klart!




Jag fick ett glas också!
Men jag vet inte HUR dom tänker där!
Hallå? Jag är hund och jag dricker ur en vattenskål!
Det är ganska svårt att hålla ett glas när man inte har nådon styrsel i sina tummar!


Men det var fint graverat!


Vacker röd färg!


Sen tröttnade jag helt på att posera och stoltsera.

Omdömet av domaren:

"Tik av bra storlek.
Ngt. lätt huvud.
Luftiga öron.
OK vinklar fram och bak.
Lätta lediga rörelser!"

Att jag inte behövde gå på diet, visste jag redan och att jag rörde mig bra och har ett fint litet huvud visste jag också.
Men luftiga öron? Vad hundan menar hon med det?
Jag trodde det bara var "fel" på mitt svarta öra, som, BY THE WAY, har enormt mycket charm!
Meeen, men... Matte och husse säger att dom inte kommer lägga allt för mycket energi på att "få öronen rätt"!

Nu ska jag gå och lägga mig en stund, för vi har varit uppe sen fem i morse!

Slick på snoken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0