Toppar och dalar!

Idag har det varit lite upp och ner här. Jag har varit på jobbet, och husse har varit hemma.
Hon åt upp all mat i morse. Men i middags åt hon upp hälften ungefär.

Vid halv två inatt så gav jag henne en smärtstillande tablett. Och den hjälpte nog bra, för hon sov i morse när jag satte mig upp i sängen. Enligt husse var hon fortfarande vaken vid halv tre...

Hon har lite svårt att kontrollera blåsan.
Ibland när hon reser sig så sker det en liten olycka.
Veterinären ringde hem idag, och hon sa att det skulle lugna ner sig till i morgon, men jag har märkt en förbättring redan under kvällen. Alldeles nyss, hoppade hon faktiskt upp i soffan själv, eller rättare sagt, jag var inte kvick nog att springa fram för att lyfta upp henne.

Vi har haft lite människor här hemma under kvällen, och då har hon varit näääästan som innan. Inte riktigt lika yster, men glad och svansviftande. Hon går lite stelt, men kom igen, dom har varit där och karvat och grävt på henne, klart som tusan att hon har ont. Men INGEN kan klandra henne för att hon är gnällig...
Djur är helt fantastiska!

Nu ska hon få sitt sista mål mat för dagen, blandat med smärtstillande och antibiotika.
Vi får se om det går ner!

Kommentarer
Postat av: Ella

SV: Ja jag kan förstå att ni hade velat göra det under kontrollerade formen men skönt att det gått bra hittils :)



Djur är verkligen fantastiska på att bara acceptera att det är som det är & ta det lugnt, hoppas hon återhämtar sig bra & att ni slipper med krångel med fina Cilla :)

2010-08-12 @ 23:36:34
URL: http://ellapuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0