Gäääsp!


Idag har det varit en lååång dag! Jag steg upp kvart i sex och vi gick ut på morgonrundan. Jag har nog aldrig varit uppe så här tidigt innan, och känt på mig att nåt är på G. För igår kväll, bar husse ut min bur och satte den i bilen. Sen vid tjugo i 7, drar matte med mig ut till bilen och vi far iväg. Vi åker vägen upp till pensionatet, där jag och grabbarna brukar hänga. Jag trodde jag skulle stanna där, och det skulle jag ju på ett sätt, men matte skulle också vara där! Matte och jag skulle hålla koll på läget medans de andra, som äger det, var iväg och jagade!
Med andra ord är det inte bara jag som tycker det är roligt att jaga, fast jag håller mig till flugor, fjärilar och katter!

Jag har fått vara med matte heeela dagen, alldeles själv, ja, om man bortser från de andra hundarna som var där. Det var en, en riktigt stor en, han var jättesnäll! Vi pussades lite mellan gallrena. Jag fick gå där, hos matte och strosa lite bäst jag vill, fast ibland satte matte mig i en av boxarna, för de andra hundarna skulle rastas och det skulle städas. Och då ville inte matte ha mig rännandes efter sig!

Sen kom det en tjej (ägaren till pensionatet), som jag har träffat så många gånger innan, hon var en av dom som var så snälla mot mig hos veterinären på min operationsdag. Jag tycker om henne mycket! Jag har ju inget direkt minne av VEM det var som opererade mig så jag vet inte vem jag ska sura mot. Meen jag är inte direkt långsint, ge mig en köttbulle så glömmer vi alltihop!

Jag och matte åkte och köpte hundmat innan vi körde hem, när vi kom hem, skulle matte egentligen gjort mat som skulle vara färdig tills husse kom hem, men med min fenomenala, telepatiska förmåga, övertalade jag henne till att lägga sig i soffan, med mig över benen! Så så där har kvällen sett ut.

Såå, för en gångs skull på länge, är jag supertrött!
Jag och matte har haft jätteroligt idag!

Slick på nosen! Och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0