Inlägg från Cilla!

Hej hej!
Nu har jag varit på något dom kallas brukshundsklubben. Varför vet jag inte, för jag anser mig själv inte som någon brukshund? Jag BRUKar jaga nån katt då och då, men det är väl det enda jag BRUKar. Ja, ja. Matte verkade ha roligt iallafall, och jag fick en massa godis. Det är ju alltid roligt ju!

Jag fick träffa en massa nya kompisar och alla var jätteroliga, utom en, som verkade ha nåt emot mig. Varför ska vissa döma utan att känna? Lär känna först, döm sen! Men men, den byrackan kanske också får lite vett i skallen en vacker dag och inser att en snygging som jag, är faktiskt lika snäll som vacker. En av de andra hundarna, en riktig snygging faktiskt, försökte göra sig märkvärdig genom att rulla runt när hans husse sa "ligg", så jag visade honom hur det skulle gå till. Jag faller inte så lätt för den där "titta-på-mig-typen"!

Sen skulle en tjej titta på mina tänder! Varför det liksom? Nej nej, jag backade, men matte den svikaren, höll ju mig i kopplet. Men sen plockade tjejen fram en köttbulle, och då kunde hon ju få sig en titt, om det nu var så hiiimla viktigt.

Jag förstår inte riktigt en sak. Man åker iväg, för att man ska "lära" sig umgås med andra hundar, men se då till att släppa oss ihop? Jag menar vad skulle kunna hända? Är det nån som mopsar upp sig (mopsar ser för övrigt konstiga ut och andas märkligt) så får jag väl ta ner dom på jorden! Svårare än så är det ju egentligen inte!?

Nej, nu ska jag käka lite och gå och lägga mig.


Ahh, det är nästan att min egen skönhet bländar mig...


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej cilla. Jag var oxå på lydnadsträning igår, var så hungrig halva dan för matte ville att ja skulle vara mer fokuserad så när jag väl fick mitt godis bet jag matte hårt i fingrarna för att ge igen. :)

/Pepsi

2010-04-14 @ 12:09:43
URL: http://annaochpepzi.blogg.se/
Postat av: Olga

GulleCilla, haha!

2010-04-14 @ 17:47:06
URL: http://ruffwood.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0