Stadsvandring! 9/11

Igår var jag och Elvis på BHK, och vi skulle då gå på stan.
Igår var det en ny instruktör med och hjälpte den ordinarie. Gud vad roligt vi hade!
Det var endel stationer vi skulle gå igenom och Elvis klarade allihopa. Med lite hjälp och tvång vill säga...
Det han hade problem med, var en bro och en slags trappa till en pir. Bron var inte lika läskig som trappan.
Det var så att den var en sån där trappa som bara ser ut som ett galler.
Så jag förstår att han inte riktigt tyckte om den, eller tyckte och tyckte, han hatade den helt enkelt.
Så tillslut lyfte jag upp honom och satte honom på den. Det tog sin lilla tid, men tillslut vågade han röra sig.
Om än MYCKET sakta och mycket rädsla, så klarade han det. Jag kräver inte att han ska klara sådana grejer, för hur stor är risken att vi kommer att gå på en sån i framtiden???

Men alla fullkomligt älskar ju Elvis!" Och det var som jag sa till en, han hade nog inte varit lika gullig och charmig, om han hade haft svans... =)
Han har även fått en liten flickvän... En liten gullig hund som heter Maggie och som går under magen på honom...
"Elvis, tänk dig att du är Rambo och hon är Tingeling! Du får vara lite försiktig!"
Och han fattade nog att hon inte tål alltför mycket bus, för han gjorde absolut inte mot henne, som han gör med Presley. Maggies ben, är lika grova som mitt lillfinger, så försiktighet är det som gäller... =)
Inte ens när hon bet honom i nosen, gjorde han nåt! Dom är så söta ihop så!

Nästa söndag, är det redan sista gången på BHK! Jisses vad tiden har gått snabbt!
Men jag och Elvis ska fortsätta i kurs 2, för det är superroligt att vara där!
ALLA hundägare borde gå där, för man lär sig otroligt mycket, och hundarna vänjer sig vid andra hundar, och då är inte risken lika stor att det händer diverse olyckor, hundar emellan!
Dessutom är det som sagt superroligt!

Pusz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0