Morrande hål = läskigt 24/10

Idag var jag och Elvis iväg med BHK för att spåra och leta!
När vi lägger spåret, får vi instruktioner för hur vi ska göra.
Så jag går i min egna lilla värld och klampar runt ordentligt, för att få ett bra doftspår.
Sen börjar jag fippla med godiset i slutet av spåret.
Då hör jag nånting morra bakom mig, ordentligt!
Jag vänder mig om och ser ett gryt/hål, och NÅGOT där inne, tyckte inte om min närvaro!
Så jag bara slänger godiset och springer!
När jag kommer fram till de andra i gruppen, upptäcker jag att jag har tappat min cigaretter.
Fan med, när man som mest hade behövt en liksom!
En av instruktörerna tyckte att jag skulle kollat vad det var för nåt i hålet!
Idiot!
När vi sen går spåret med Elvis, en instruktör skulle följa med allihopa och instruera, dah!
När vi kommer fram till slutet/gropen hittar Elvis mina cigaretter, duktiga hunden!
Sen upptäcker han godiset, och både jag och instruktören går upp i falsett och berömmer och gulligullar.
Då morrar gropen igen. Och hon som var med mig, var ju absolut bara tvungen att kasta en pinne, och se om någonting kom upp för att försvara sig! Men det bara morrade! Då gick jag, och hon också!
Och Elvis kände nog någonting, för han reste raggen!

Elvis skötte sig utmärkt! Hon var imponerad av att han var så duktig, trots den låga åldern!
En framtid kanske? =)
Uppletandet efter "leksak" var inte alls intressant.
Jag hade glömt leksaken i bilen, så jag fick offra min vantar....
Det blev ett annat ljud i skällan, när sen jag gick och gömde mig!
När jag gick, kvittrade han, som bara han kan... Och alla skrattade... Kul...
Och sen släpper instruktören honom, och alla skrattar åt honom när han springer.
Och jag kan inte klandra dom för det, för han ser verkligen skitrolig ut alltså!
Men han har ju inte vett att sakta in.
När han "kommer fram" till mig, får han gör en tvärnit och vända för att komma rätt.
När han kommer fram skuttar han upp i famnen på mig och är jätteglad!
Supergulligt!

Så nu ska vi inte dit förrän på torsdag.
Ser fram emot det, utan några morrande hål!

Pusz


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0