Elvis vs. Presleys fotboll 16/7

Igår hämtade jag paket på posteliposten. Det var endel saker jag har beställt till lilla Elvis. Bland annat var det en tuggrulle, kalkpulver och bajspåsar. Bajspåsarna var ju även till Presley, så han fick nåt han också.
Kalkpulver är bra till växande hundar, för att stärka skelettet. Det var även saker till grannens hund som dom ville beställa, så vi delade på frakten. Dom fick lite blodpulver av oss för nån vecka sen, och nu vill inte deras hund äta nåt annat om det inte är blodpulver över. Dom blir snabbt bortskämda...
Men jag smakade på kalkpulvret, och om Elvis tycker om det, är det fel på honom, för det smakade superilla!
Men vill han inte ha det, kan man ju alltid muta honom med blodpulver också.

Elvis har blivit riktigt duktig, framförallt vid maten! Han sitter så fint och väntar på att vi ska säga varsågod.
Sen under måltiden, tar vi maten för honom en gång, och då sätter han sig, om än motvilligt, och väntar igen.
Jag vet inte vad vi ska kunna göra för att han inte ska kasta i sig maten! Han slukar den helt och hållet, utan att tugga ens. Vi undrar om han ens andas mellan tuggorna. Men han lever, så det gör han nog.
Sen när Elvis har ätit upp, slänger han sig ner i Presleys matskål, för att ta hans mat också. Och Presley, den snälle idioten, accapterar det helt och hållet. Så där har vi endel att jobba med. För han ska inte gå bort till Presleys matskål, förrän han lämnar den själv...
Nej, han är ett riktigt matvrak den där Elvis... Och lat...
Så han lever ju än så länge upp till sitt namn...

Igår var Anders ute och höll på i trädgården, och hundarna sprang runt på tomten, och hur än Presley försökte få igång Elvis, gick det inte! Han sitter under Jasminbusken och dåsar.
MEN! När han väl sätter fart på valkarna, så går det undan kan jag tala om!
Då springer han som en galning! Han försöker springa med en stor fotboll, trots att han har en mycket mindre boll att leka med, stor som en handboll ungefär. Mn icke! Han ska ha Presleys stora!Trots att han knappt kan ha kvar den i munnen, ska han ha den. Sen att han snubblar, slår runt och tappar den, skiter han blanka fasen i!
Det är lite Napoleon-syndrom över honom...
Jag ska se om jag kan få till ett videoklipp på honom när han spurtar som bäst, för han är skitsöt när han springer!
Det här klumpiga beteendet som valpar har är ju bara helt supersött! Sen fladdrar öronen så roligt på honom dessutom!

Ja just det, jag börjar min semester om SEX TIMMAR!

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0