Stygnen är tagna nu!

Igår åkte jag in på en ny jourtid med Elvis.
Jag lade nytt bandage på honom i lördags kväll, och det blev bra, trodde jag.
När jag tar av bandaget igår förmiddag, är tassen svullen. Jag hade satt bandaget för hårt.
Så jag ringde till veterinären, och fick komma in på kvällen.
Hon sa att det inte var nån fara, utan att svullnaden skulle lägga sig.
Men man blir ju lite orolig, när det är så nära slutet efter en sådan skada.

Så hon tog stygnen igår kväll, så slipper jag åka in idag igen som jag egentligen skulle gjort.
Såret har läkt superfint, utan några komplikationer.
Eftersom han nu har två veckors överskottenergi, ska jag åka med honom till aguilitybanan på lördag.
Hon sa att vi skulle ta det lugnt de första dagarna så svullnaden fick lägga sig helt, och själva sårskorpan försvann av sig självt. Han fick även antiinflamatorisk pennicillin för den svullna tassen.
Har hade känsel i tassen, och han gick på den UTAN att halta.
Jag frågade om han skulle kunna få några men efter detta, men det sa hon att hon inte kunde tänka sig, efersom han gick och hade känsel, och för att han är så ung.
Hade det kunnat bli men efter mitt misstag vet jag inte vad jag hade gjort!
Jag har dåligt samvete över det som f*n alltså, trots att det inte är nån fara!
Men men, alla kan göra fel, och man är inte mer än människa!

Så nu är han så gått som helt frisk efter att ha skurit upp sin tass för två veckor sedan.
Skönt det! För oss alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0